スト訳

SixTONESの歌詞の和訳してます。

Lost City -SixTONES 和訳

Lost City - SixTONES

 

作詞:Page Grace 

作曲:TOMOKO IDA・Chris Meyer

*2021/08/11 released 5th single 『マスカラ』通常盤収録

 

 

You've got me

君にはやっぱり適わないな

Totally

Falling for you

完全に俺は君に堕ちてる

You've got me

Totally

君に堕とされたんだよ

完膚なきまで

 

Yeah I been there

and done that girl

あぁ、あの娘(こ)とはこの前夜を共にしたけどもう忘れてしまったな

 

What's one town

When you've seen the whole world?

君が広い世界を観ていた時、この一つの街はどう映っていたんだろうね

 

何もかもin my hands yeah

Yeah yeah I got it

何もかもが俺の手の中に

そう、俺はすべてを手に入れた

 

 

No, I'm never looking back (oh yeah)

Keep it up the past is in the past (oh yeah)

Everything is going my way (yeah yeah yeah)

君がいない街 all means nothing

俺は絶対後戻りはしない

過去は過去だ

全てが俺の思い通り

でも君がいない街なんて何の意味もない

 

 

I can't stay I gotta move (yeah yeah)

四六時中 we do (yeah yeah)

Much to win じゃ what's to lose?

でもどこ見渡しても Hey, where are you?

俺は上を目指し続ける

四六時中俺らはそうしてる

全てにおいて勝利してる。何を失うものがある?

でもどこを見渡しても君はどこにもいない

 

*Beep Beep 

Always on the runnin'

Tweet Tweet

All the birds coming

They can't fly close to my heart

満たされない cannot fall in love

どこかから警告音が聴こえる

いつも逃げ回ってばかりで

どっかから煩く鳴いてる鳥の声も聞こえてきて

俺の本当の姿なんて知らないだろう?

満たされない 今恋に落ちるわけにはいかない

 

Beep Beep 

Always on the runnin'

Tweet Tweet

興味はない

Moving up moving up to the top yeah

And I'm never gonna stop

うざったい雑音に

捕らわれる気はない

どこのどいつか知らないやつが言ってることなんて

興味はない

俺はただ頂点を目指すだけ

立ち止まることなんてできないんだ

 

I've been living these city

Living these city dreams

Na na na na na

I've got money and power

Everything I wanted, see?

Na na na na na

You've got me

Totally

Falling for you

俺らはこの街の夢と共に生きてきた

富も名誉も、欲しいものは全て手に入れてきた

でも俺は完全に君に

堕とされた

 

 

I've been living these city

Living these city dreams

But there's no one else like you

俺はこの街の夢と共に生きてきた

でも君みたいな人は他にはいなかったんだよ

 

 

 

There's got to be another fish in the sea

Besides from you I'm exatly where I want to be

Finally 誰の今隣?

眠る君は Somebody's girl I don't know

他にいくらでも選択肢はあったはずなんだ

君のおかげで俺はいま、立ちたかった場所にいる

ようやくいるのは誰の今隣なの?

眠る君は俺の知らない誰かの女

 

 

You gotta give me my heart back (oh yeah)

Keep it up the past is in the past (oh yeah)

Somethings I just can't forget (yeah yeah yeah)

No matter what I do, I just can't forget cha yeah

俺の心を返してくれよ

過去は過去なんだ

でも、忘れることなんてできない大切な事

どうなろうとも俺は絶対に忘れられない

 

*repeat

 

 

Na na na na na  Yeah Yeah

Na na na na na  Yeah Yeah

Na na na na na  Yeah Yeah

Yeah Yeah

 

 

Yeah I'm still here thinking bout you

Cuz it's always been you

I need to see you right now

まだ俺はここから動けずにいる

いつも君をそばに感じてしまうから

俺に今必要なのは君だけ

 

No turning back 

I know for a fact

Find me in this lost city

Just one chance

もう戻れない

真実を知ってしまった以上

この失われた街で俺を見つけてくれ

もう一度だけ

 

I've been living these city

Living these city dreams

Na na na na na

I've got money and power

Everything I wanted, see?

Na na na na na

俺らはこの街の夢と共に生きてきた

富も名誉も、欲しいものは全て手に入れてきたはずだ、そうだろう?

でも俺は完全に君に

堕とされた

 

You've got me

Totally

Falling for you

I've been living these city

Living these city dreams

But there's no one else like you

永遠に忘れることのできない君に

俺は堕とされた

色んな街を渡ってきたよ

たくさんの夢を抱えながら

でも君のような人に出会うことはできなかった